Zum Inhalt springen

Der offizielle Farsi-Thread


mahdi_mohajjer

Empfohlene Beiträge

Assalamu Alaikum

 

Da ich arabisch lesen und schreiben kann, wird es mir inshaAllah nicht schwer fallen, die persischen Buchstaben zu lernen.

Das Alphabet ist das gleiche, jedoch gibt es im persischen Alphabet einige Buchstaben die es im arabischen nicht gibt (wie p, tsche und weitere).

 

Die Universität, an der ich studiere, bietet persisch an, allerdings weiß ich nicht, wie weit man da kommt.

Ich werde inshaAllah mein bestes geben um diese Sprache eines Tages zu beherrschen.

 

Ich bedanke mich für deine lehrreichen Tipps

Kheyli mamnun smile.png

 

Khoda Hafez

 

Salam,

 

ich habe noch einen vielleicht nützlichen Link für dich: http://icps.ut.ac.ir/e-firstpage.html

Das ist die Dehkhoda Uni in Tehran, die speziell für Ausländer ist, die persisch lernen wollen. Es gibt dort verschiedene Kurse (von Anfänger bis sehr Fortgeschritten) und man kann sogar ein Zimmer sehr günstig (monatlich ca. unter 100€) mieten. Dabei regelt die Uni auch alles was z.B. Visaangelegenheiten etc. angeht für einen. Als ich dort einmal vorbei gelaufen bin, habe ich einige Leute gesehen, die deutsch miteinander sprachen.

Falls du weitere Fragen dazu hast, kannst du gerne nachfragen oder denen eine Mail schreiben, wobei es anscheinend etwas dauert bis sie antworten.

 

wasalam

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Salam.

 

Khatereye yek shi'e dar Baghih:

 

 

ﻓﺮﺩ ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺷﯿﻌﻪ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﯾﺎ ﺣﺴﻦ ﯾﺎ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ ﻫﺴﺘﻨﺪ؟آن ﻭﻫﺎﺑﯽ که ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺖ ﺷﯿﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨد؛ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻤﻪ، ﺁﯼ ﺷﯿﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ‌ﻣﯿ‌‌‌‌ﻨﺪﺍﺯﻡ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﮕﯿﺪ ۴ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ، ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ!ﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ؛ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ؛ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ؛ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ؛ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ؛ ﻧﺪﺍﺩ!ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻨﺎ ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﻦ ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻥ ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﻣﯿ‌‌‌ﺸﯿﺪ؟ ﺍﯾﻨﺎ ﻣﺮﺩﻥ ﺗﻤﻮﻡ ﺷﺪ ﺩﯾﮕﻪ ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﻥ، ﯾﮏ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺩﻥ.ﺷﯿﻌﻪ ﻫﻢ ﮔﻔﺖ ﺧﺐ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺣﺎﻻ ﺗﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﻌﻪ ﻫﻢ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﺯﻣﯿﻦ و گفت: ﯾﺎلا، ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻗﻠﻢ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺪﻩ! و اتفاقی نیفتاد.شیعه هم رو کرد به وهابی و گفت: ﺩﯾﺪﯼ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ، پس با منطق شما ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ! ﻣﮕﻪ ﻫﺮﮐﺲ ﺯﻧﺪﻩ ﻫﺴﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻪ؟

 

 

Wassalam

Khodahafez

  • Like 1
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Salam.

 

Khahesh mikonam aziz. Khoshhalam ke khoshet oomade! Albate ma ke darim faghat dars pas midim dar hoozoore shoma!

 

ps: Ruze jome bazam emtehan. Azat khahesh mikonam baram Do'a koni aziz!

 

Wassalam

Khodahafez

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

سلام علیکم،


نظر لطفته



انشا‌الله که به حق امام رضا موفق بشی‌ با سعی‌ و تلاش و توکل به خدا حتما موفق میشی‌.


از خداوند مهربان می‌خوام که به همه کمک کنه از جمله آقا محمد عزیز ما را یاری کنه.


من هم از همه شما عزیزان خواهش می‌کنم برام دعا کنن ، وضعیت عجیبی‌ دارم.



خداحافظ

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...
EsGibtNurEinGott

السلام عليكم برادران و خوحران

Man yek sawal daram

ڤ

Ein F mit drei Punkten

Was ist das ???

Gehört glaub ich nicht hierhin aber da schon hier über einige Buchstaben diskutiert wurde dachte ich mir ich frag mal einfach hier nach:)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم

- در خطبه حجة الوداع- : هر كس چشمانش از ترس خدا اشك ريزد براى هر قطره اشك او به اندازه كوه احد در ترازوى اعمالش پاداش نهند

(بحار الأنوار،ج93، ص334،ح 25 - منتخب ميزان الحكمة، ص78)

4dfba150735544f2aaf3b0e7cf28d4a7.jpg

  • Like 2
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

salam.gif

Für die die trozdem hier her kommen:

 

Der Mensch der wegen Angst vor Gott ,weint . Kriegt für jeden seiner/ihrer Tränen Tropfen ein sehr schönen Palast im Paradies(mit so schönen sachen das man es nicht beschreiben kann) und für jeden Tränen Tropfen wird sie/er Belohnung (so viel wie der Berg -Ohod-) bekommen

  • Like 2
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Wochen später...

یك روز از از كشور ایتالیا یك نامه و یك بسته برای امام رسید. توی آن بسته: یك گردنبند بود. صاحب نامه، نوشته بود من مسلمان نیستم ولی شمار را خیلی دوست دارم و این گردنبند را هم به شما هدیه می دهم تا هر جوری كه دلتان می خواهد از آن استفاده كنید

چند روز گذشت یك روز صبح، امام صدای گریه یك بچه را شنیدند. گفتند: بروید ببنید این بچه كیست و چرا گریه می كند. برای امام خبر آوردند كه او دختر كوچك یك شهید است كه با مادرش آمده و می خواهد شما را ببیند. امام گفتند: او را زود بیاورید اینجا. وقتی دختر كوچولو را آوردند، هنوز داشت گریه می كرد. امام او را بغل گرفتند و روی زانوهای خود نشاندند. بعد او را بوسیدند و در گوشش چیزهایی گفتند: دختر كوچولو كم كم گریه را فراموش كرد و خندید امام هم با او خندید. بعد امام بلند شدند و آن گردنبند را آوردند و به گردن او انداختند و به او گفتند: «حالا برو پیش مامانت.» بچه هم با خوشحالی امام را بوسید و رفت

a1bec17c8e204e52a35035b952bad264.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

الإمامُ عليٌّ عليه السلام :قالَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : اللّهُمَّ ارحَم خُلَفائي ! ـ ثَلاثا ـ قيلَ : يا رَسولَ اللّه ِ ، و مَن خُلَفاؤُكَ ؟ قالَ : الَّذينَ يُبَلِّغونَ حَديثي و سُنَّتي ، ثُمَّ يُعَلِّمونَها اُمَّتي



امام على عليه السلام :رسول خدا سه بار فرمود : «خداوندا ! به جانشينانم رحم كن!» . گفته شد : اى رسول خدا! جانشينان شما كيان اند؟ فرمود : «آنان كه حديث و سنّت مرا تبليغ مى كنند و آنها را به امّت من مى آموزند



90f7ba3773bf4f73bb2be0fd046ad5d7.jpg



با خدا باش و پادشاهی کن********بی خدا باش و هرچه خواهی کن


  • Like 1
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

mahdi_mohajjer

سلام اقایون و خواهر های محترم

 

ایا کسی حسله دارد اینجا در مرده مضوع اسلامی بحث کند؟

 

وسلام مهدی

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

mahdi_mohajjer

سلام

 

من سره کار بودم. خیلی خسته شدم. امدم خونه اولین چیزی که تو خونه دیدم نامه جابسنتر بود. مثل همیشهبرای من حمیشه مشکل دزوست میکنند.

 

داداش تو فیلم مسافران را میبینی؟ شبکه تماشا میزره :-D

 

وسلام مهدی

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

mahdi_mohajjer

سلام

 

بله دقیقا همینه :-D

هر شب میزده.

خیلی خندهداره.

داداش ویسات دروست شده یا نه؟ برات دعا کردم

 

وسلام

مهدی

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Deine Meinung

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Benutzerkonto hast, melde Dich bitte an, um mit Deinem Konto zu schreiben.
Hinweis: Dein Beitrag muss vom Moderator freigeschaltet werden, bevor er sichtbar wird.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

  • Wer ist Online   0 Benutzer

    • Keine registrierten Benutzer online.
×
×
  • Neu erstellen...