JamilabdAllah Geschrieben 19. August 2011 Melden Teilen Geschrieben 19. August 2011 Ich schau immer bei der Internetseite "Pray-Time" die Gebetszeiten, heute stand z.b. Imsaak 4:13Uhr und das Gebet um 4:30Uhr, ich dürfte also bis 4:13Uhr trinken/essen. Die 17min was dazwischenliegen sind doch nur sicherheitsminuten stimmts? Wenn ich aber wöllte, dürfte ich noch um 4:22Uhr etwas trinken? Stimmt das so? slm du dürftest rein theoretisch auch bis 04:29 noch was zu dir nehmen. wassalam Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Girl- Geschrieben 19. August 2011 Melden Teilen Geschrieben 19. August 2011 Ah ok, ja das meinte ich aber wollte nur sicher sein. Danke. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
3abdallah Geschrieben 5. November 2011 Melden Teilen Geschrieben 5. November 2011 Sallamu 3alaykum Sayyed Ja`far Fadlallah hat bei der Freitagspredigt die Unterschiede der Gebetszeiten angesprochen, vorallem der Adhan zum Morgengebet ist oft sehr unterschiedlich .. Was soll man machen wenn man drei oder vier verschiedene Zeiten kennt?? Hier die Zusammenfassung der Predigt auf englisch: Unifying the acts of worship timingsHis Eminence, Sayyed Ja’afar Fadlullah, delivered the two Friday prayer sermons at the Imamain Al-Hassanain Mosque, Thul-Hijja, 1st 1432 H. - October, 28th 2011. Several prominent religious scholars, dignitaries and thousands of believers attended the Jumu’a prayer. Following is a summary: The First Sermon His Eminence, Sayyed Ja’afar Fadlullah, delivered the two Friday sermons. In the first sermon, he talked about the timing of the duty of pilgrimage. He explained the importance of performing the religious duties in a fixed time that depends on the movement of the sun and the moon, which means that man ought to discover the Divine law that governs their movement to determine when to perform these acts. The Sayyed called for international conferences that are sponsored by Islamic states to solve the problem of differences among Muslims over the timings, and determining the beginnings of the lunar months. People should not waste a lot of their efforts in defining the beginnings of these months. We have to study the issue and find a conclusive solution that determines, once and for all, how to determine the beginnings of the lunar months based on the system of the universe. This will allow us to dedicate our efforts to production, creativity and worshipping. We have also started to experience another problem concerned with the timings of the five prayers, especially the dawn prayer. Although the juristic definition of the break of dawn is almost the same among all sects, we find that the difference in the Adhan timing between mosques of the same sect have exceeded half an hour. To solve this problem, committees of religious scholars and specialized astronomers should meet and find a solution. This difference might seem insignificant, but differences in small matters often reflect themselves on the major issues; thus, increasing the elements of dissension. "We might not be able to solve the problem today or tomorrow or in a year time. But we have to take the first step… It might need, among other things, the establishment of research centers, and opening up to the contemporary physical and astronomical findings." http://english.bayynat.org.lb/FridaySpeeches/platform_28102011.htm Möge Allah unsere Gebete annehmen.. wa Sallamu 3alaykum Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
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